Bezoek aan Nederland en afscheid nemen

Bezoek aan Nederland/vakantie

In het begin van deze maand zijn we twee weken naar Nederland geweest. Na 2,5 jaar vonden we het wel weer eens tijd worden om familie en vrienden te zien en te spreken. Veel van onze familie is natuurlijk ook nog in maart 2016 op Curacao geweest voor onze bruiloft. Erg gezellig. Maar helaas was niet iedereen van onze familie en vrienden uit Nederland hierbij aanwezig. Sommige mensen hadden we dus al 2,5 jaar niet gezien en/of gesproken.

Geen vakantie

Een bezoek aan Nederland zien we echter niet als vakantie. Het is leuk om even weer naar Nederland te gaan, begrijp me niet verkeerd. Maar onder vakantie verstaan we toch echt iets anders. Ons bezoek aan Nederland bestaat natuurlijk voornamelijk uit familie en vrienden bezoeken en/of iets gezelligs met ze doen. Zo zijn we uit eten geweest met familie, gegeten bij vrienden en met mijn zus, zwager en kinderen hebben we de escaperoom gedaan. Escape room is iets nieuws. Je komt in een kleine ruimte met z’n zessen en dan moet je door middel van het oplossen van vragen zo snel mogelijk de deur van de uitgang weer zien open te krijgen. Je krijgt maximaal 1 uur de tijd hiervoor. Helaas is het ons niet gelukt om binnen het uur buiten te komen. Wij vonden het ontzettend leuk om te doen.

Door de week overdag hebben we nog wel eens wat tijd gehad voor ons zelf. We zijn een dag heerlijk naar de sauna geweest. Dit is iets wat je op Curacao toch niet doet en hier heb je ook geen wellness resort zoals in Nederland.  We zijn naar de Veluwse bron geweest. Deze was nieuw voor ons maar is zeker een aanrader. Wat je verder doet als je in Nederland bent is natuurlijk winkelen. Hier op Curacao zijn de leuke winkels ver uit elkaar gelegen en moet je met de auto van ene winkel naar de andere. Je kunt hier niet zo lekker van winkel naar winkel struinen zoals in Nederland.

Een dag langer “vakantie”

Op de terugreis had ons vliegtuig pech. Een motor lekte olie. Na anderhalf uur in het vliegtuig te hebben gezeten, konden we er allemaal weer uit. Het vliegtuig moest de hangar in voor reparatie en ging die dag niet meer vliegen. We konden allemaal een hotelovernachting krijgen en ook voor lunch, diner en ontbijt was gezorgd. We vonden het op zich niet zo erg. Ik was heel erg moe omdat ik de nacht voor vertrek totaal niet had geslapen. Ik kon nu mooi even goed uitrusten. De volgende dag werden we door een bus opgehaald om weer naar Schiphol te gaan. De uiteindelijke vlucht ging verder voorspoedig. Van een jetlag hebben we nagenoeg geen last gehad. Als we naar Nederland gaan heb ik hier altijd meer last van.

Afscheid nemen

Gisteren hebben we afscheid genomen van Marco en Jet, onze beste vrienden op Curacao. We balen ontzettend dat ze terug gaan naar Nederland. Toch begrijpen wij hun keuze ook wel. Afgelopen zaterdag hielden ze bij ons een afscheidsfeestje. Al hun vrienden op Curacao waren hierbij aanwezig. Ze hebben genoten en het was ook heel erg gezellig. We hebben heel veel steun aan hun gehad en andersom. We waren er voor elkaar in goede en slechte tijden. Het is prettig om zulke vrienden om je heen te hebben. De laatste week hebben ze gezellig bij ons in de b&b doorgebracht. We gaan ze zeker terug zien in Nederland of op Curacao. Ze zullen weer een heel ander leven krijgen maar dat gaat zeker goed komen. Ook wij moeten verder zonder hen om ons heen maar dat zal ook goed komen na verloop van tijd. Curacao is nu eenmaal een doorstroom eiland. Veel mensen wonen op Curacao voor een bepaalde tijd. Ze zijn hier gekomen voor werk of even een paar jaartjes wat anders. Het afscheid nemen hoort helaas bij het mooie leven op Curacao.

Bezoek ook onze Facebook pagina en druk op de knop “vind ik leuk” om op de hoogte te blijven van alle nieuws bij b&b La bougainville, over ons en over Curacao.

Download hier het Ebook: Curacao van A tot Z om goed voorbereid op vakantie naar Curacao te gaan.